Pro děti mají pohádky, příběhy, říkadla … velmi důležitou roli. Snažíme se i do běžných činností zařazovat tématická říkadla, příběhy a jako motivaci často využíváme známé i méně známé pohádky. Jelikož jsme se již seznámili s každou knihou v naší knihovničce, rozhodli jsme se navštěvovat místní knihovnu a knihy si půjčovat. Každý měsíc se pomocí literatury seznamujeme s dílem autora, který se v daném měsíci narodil. Tato metoda se nám velmi osvědčila 🙂
Karel Jaromír Erben, Josef Lada, Karel Čapek a nyní i Zdeněk Miler
Všechny děti se přirozeně zajímají o zvířátka. Seznamujeme je s tím, jak vypadají, kde žijí a zda ještě žijí, čím se živí, jak se rozmnožují a jaké zvuky vydávají. Snažíme se dětem zprostředkovat představu o každém zvířátku, které je zajímá nebo se kterým je chceme seznámit. V těchto případech využíváme výukový obrazový materiál, knihy, encyklopedie, videa, DVD apod. Snažíme se dětem představit i reálná x živá zvířátka.
1.) želví kamarád Brunďa
2.) pravěký kamarád mamut
3.) kamarádi ptáčci
4.) rybí kamarádi
5.) u kohoutků a slepiček
6.) kamarád ze stáje
7.) mraveneček v lese
Snažíme se u dětí rozvíjet sebedůvěru, samostatnost, zručnost, logické a technické myšlení, pohotovost, schopnost spolupracovat a komunikovat s ostatními. Pokud děti pracují v dílničce s reálným nářadím, tak pouze pod dohledem dospělého, který si průběžně s dětmi o činnosti povídá. Vyrobené výrobky si děti vzájemně předvedou a odnášejí si je domů. Děti mají radost z výrobku a z toho, co dokázaly 🙂
Pohyb je pro děti zcela přirozená aktivita. V naší mateřské škole podporujeme pozitivní přístup k pohybu a sportovním aktivitám. Děti hravou a zábavnou formou seznamujeme s tenisem, plaváním, bruslením, lyžováním a golfem. Všechny aktivity vždy konzultujeme s rodiči a respektujeme individuální možnosti, schopnosti a přání dětí. Děti při sportování prožívají radost z pohybu, z úspěchu a jsou šťastné.
Děti milují pohyb, rytmus, legrační texty, melodie, zvuky hudebních nástrojů a tanec. Naší snahou je podporovat kladný vztah k hudbě, tanci i pohybu. Snažíme se seznámit děti s reálným hudebním nástrojem a zprostředkovat tak ucelený obraz o nástrojích, zvucích, vizáži apod. Hudba, pohyb a rytmizování jsou velmi důležité pro správný rozvoj řeči, paměti, pozornosti aj. Děti velmi často využívají hud.nástrojů i při volných hrách. Dětem byl představen klavír, kytara, housle, flétna, bubínky, triangl, ozvučná dřívka, tamburína, xylofon. Prostřednictvím našeho elektrického klavíru můžeme dětem předvést i zajímavé melodie hudebních nástrojů – harfa, varhany, hoboj aj.
Pro všechny rodiče je bezpečí dětí na prvním místě. Také my se snažíme pro děti připravovat zajímavý program, který dětem přináší jak zábavu, tak i znalosti a povědomí o správném chování v dopravě a v různých situacích běžného života. Do programu byla zařazena prohlídka vozu pana Doubka z AUTOŠKOLY IOV, traktoru, vrtulníku, autobusu a osobního vozu. Připravujeme další aktivity a zajímavosti související s problematikou bezpečnosti. Děkujeme všem za spolupráci 🙂